מהבורגנים ועד בטיפול: הפיכתה של סדרת הדרמה לאמנות: [מאמר ביקורת]

Research output: Contribution to journalBook/Film/Article/Arts review

Abstract

בספרה הבהיר והחשוב מבקשת מחברת הספר לפתור תעלומה בשדה הטלוויזיה הישראלי: מה מסביר את הופעתן של “דרמות איכות“ רבות בערוצי הכבלים והלוויין ואף בערוצים המסחריים הישראליים ממחצית שנות התשעים? המחברת איננה עוסקת בניתוח הסדרות עצמן. במקום זאת, היא מאמצת את פרספקטיבת ייצור התרבות של פיטרסון כדי להראות שדרמות כמו “בטיפול“ ו“הבורגנים“ אינן תוצר של גל יוצא דופן של יוצרים כישרוניים (אם כי היא כמובן אינה שוללת את כישרונם הניכר של יוצרי הסדרות) וגם לא תוצר הופעתו הפתאומית של קהל גדול המעוניין בסדרות דרמה המאופיינות במורכבות עלילתית או בריאליזם. מחברת הספר עורכת ניתוח מעמיק של הסיקור העיתונאי של שדה הטלוויזיה, בוחנת חקיקה רלוונטית ומסמכי מדיניות, ומראה כיצד שינויים רגולטוריים אפשרו את השקתם של ערוצים מסחריים ופלטפורמות רב-ערוציות ששימשו אכסניה פוטנציאלית לסדרות דרמה. עוד היא מביאה עדויות לכך שדרישות תוכן ספציפיות שהושתו על הערוצים והפלטפורמות הללו חייבו את גורמי השידור לממן תוכן מקומי ויצרו מבנה הזדמנויות שעודד את פריחתן של סדרות דרמה. שינויים אלה הובילו בתורם לצמיחתה של תעשיית טלוויזיה ולהתפתחותן של חברות הפקה ואפשרו לעובדי התעשייה לפתח קריירה ארוכת טווח.
Original languageHebrew
Pages (from-to)237-239
Number of pages3
Journalסוציולוגיה ישראלית: כתב-עת לחקר החברה הישראלית
Volume18
Issue number2
StatePublished - 2017

IHP publications

  • ihp
  • Television series

Cite this