Abstract
מחקר אמפירי זה נועד לבחון אינטראקציות ברשתות החברתיות, במיוחד מאפייני השיח המדעי האותנטי ברשתות החברתיות, בפרספקטיבה של אוריינות מדעית, לפי סטנדרטים לחינוך מדעי לתלמידי בית ספר. שדה המחקר הוא דיונים בפייסבוק מתוך קבוצה פתוחה ועמוד בשפה העברית שעסקו בנושא הפלרת מי-שתייה. המחקר כולל ניתוח תוכן כמותי ל-895 אייטמים (פוסטים ותגובות), שנותחו בעזרת ספר-קידוד שפותח למטרה זו. מהממצאים עולה שרוב משתתפי השיח היו גברים. %34 מהאייטמים התנגדו להפלרה, לעומת %8 שתמכו בה. האייטמים שהתנגדו להפלרה נטו להעלות טיעונים בעלי אופי פוליטי, להבדיל מתומכי ההפלרה שנטו להעלות טיעונים בעלי אופי כלכלי. בין מאפייני אוריינות מדעית שעלו בשיח: רכישה, הערכה, ותקשור מידע, ניתוח ופירוש נתונים, ושאלות על עולם הטבע והחומר. ממוצע השימוש במאפייני מהות המדע בקרב תומכי ההפלרה, נמצא גבוה מהממוצע בקרב מתנגדי ההפלרה. תרומתו האמפירית של המחקר הינה בהעשרת בסיס הידע הקיים על אוריינות מדעית בקרב מבוגרים. כמו כן, המחקר מעשיר את הידע הקיים לגבי אופי האינטראקציות הקיימות ברשת החברתית פייסבוק. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 11 (2016), 215ע-208ע |
Number of pages | 198 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- Discourse analysis
- Facebook (Electronic resource)
- Literacy
- Technology -- Research
- Water -- Fluoridation