מאפייני השיח המתמטי הכיתתי של סטודנטיות להוראה: המקרה של הקורס 'פונקציות וגרפים'

מיכל טבח, טלי נחליאלי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר היא לזהות תהליכי למידה והוראה של סטודנטים ומרצה במכללה להכשרת מורים בקורס למתמחי מתמטיקה בעזרת כלי לניתוח שיח לימודי המשלב שתי תאוריות - האחת, בלשנית-חברתית והאחרת, תאוריה סוציו-תרבותית לחקר הלמידה. לשם כך צילמנו ושכתבנו את כל השיעורים בקורס 'פונקציות'. כלי המחקר שבו השתמשנו מאפשר להתמקד בשלושה סוגי שיח המתרחשים בו בזמן בכיתה: התוכני, הבין-אישי והפדגוגי. כל אחד משלושת סוגי השיח הוא בעל תרומה ייחודית ושונה. כדי להבין את המורכבות של תהליכי ההוראה והלמידה יש להתייחס לכל אחד מהשלושה ולקשר ביניהם. במאמר נציג מנגנון למידה-הוראה לפיתוח השיח המתמטי של הלומדים: חשיפה מפורשת של הנרטיבים והרוטינות הרלוונטיים לנושא המתמטי הנלמד. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)43-67
Number of pages25
Journalמעוף ומעשה במכללת אחוה
Volume16
StatePublished - 2014

IHP publications

  • ihp
  • Discourse analysis
  • Functions -- Mathematics
  • Lecturers
  • Mathematics -- Study and teaching
  • Student teachers

Cite this