Abstract
קידום של פיתוח בר-קיימא מצריך ידע בתחום, מודעות ויכולת מקצועית. פיתוח של כל אלה בקרב בעלי המקצוע והאזרחים של העתיד הוא אחד התפקידים החשובים של מערכת ההשכלה הגבוהה בימינו. אחד האתגרים המרכזיים בהקשר זה הוא שילוב של תכנים של קיימות בקורסים אקדמיים באופן שיקדם במידה המרבית את הלמידה של הסטודנטים. מטרת מחקר זה הייתה לבחון כיצד קורסים אקדמיים לתואר ראשון, העוסקים בתכנים סביבתיים, משלבים סוגיות של קיימות ותורמים ללמידה של המשתתפים בתחום הקיימות. במחקר שנערך בטכניון השתתפו 13 מרצים ו-360 סטודנטים שהשתתפו ב-13 קורסים שעסקו בתכנים סביבתיים. המחקר היה מחקר משולב וכלל איסוף וניתוח של נתונים באמצעות כלים כמותיים ואיכותיים. כלי המחקר כללו: תצפיות, ראיונות, תיעוד החומרים שבאתר הקורס ושאלונים. מצאנו כי קורסים שונים העוסקים בתכנים סביבתיים, נבדלים ביניהם במידת העיסוק בתכנים של קיימות ובדרכי ההוראה הננקטות בהם.
Original language | American English |
---|---|
Journal | אקולוגיה וסביבה |
Volume | 6, 4 (דצמבר 2015), עמ' 309-318 |
State | Published - 2015 |
Keywords
- Active learning
- Degrees, Academic
- Education, Higher
- Sustainability
- Sustainable development
- Team learning approach in education
- Universities and colleges
- חינוך גבוה
- חינוך לקיימות
- טכניון - מכון טכנולוגי לישראל
- למידה בקבוצות
- למידה פעילה
- מוסדות להשכלה גבוהה
- פיתוח בר-קיימה
- קיימות
- תארים אקדמיים