Abstract
עידוד תלמידים לשאול שאלות מבוססות ראיות ולחבר נושאים מדעיים לחיי היום יום, מהווה גורם מהותי בקידום הבנה וחשיבה מדעית. על אף שמחקרים מצביעים על החשיבות של יצירת שאלות על ידי תלמידים, היישום בכיתות הלימוד מצומצם. המחקר הנוכחי כלל שתי מטרות עיקריות. הראשונה, לבחון עמדות של מורים למדעים כלפי פעילות לימודית המעודדת תלמידים לפתח שאלות מבוססות-מיקום. השנייה, לבחון את ההשפעה של פעילות זו על ההבנה המדעית של התלמידים. המחקר כלל 8 מורים למדעים ו-109 תלמידי כיתות ח' משלושה בתי ספר במגזר הדרוזי. המחקר ערך השוואה בין שתי קבוצות: קבוצת ניסוי בה התלמידים פיתחו שאלות מבוססות מיקום בעזרת פלטפורמה בשם AugmentedWorld, וקבוצת ביקורת בה התלמידים למדו בגישה המסורתית – מתן מענה לשאלות. הנתונים נאספו באמצעות ראיונות עם מורים, שאלונים לתלמידים שהועברו לפני ואחרי הפעילות הלימודית וניתוח איכותני של שאלות התלמידים. ממצאי המחקר הצביעו על הצורך לפתח אצל תלמידים יכולת ניהול ידע בסביבה מקוונת ויכולת לקשר נושאים מדעיים לחיי היום יום. הממצאים הראו שהמשימה הלימודית שיפרה אצל התלמידים יכולת חיבור שאלות רב ברירה, הבנה מדעית, הסבר של תשובות וחיבור לחיי היום יום. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 13 (2018), 136ע-130ע |
Number of pages | 118 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Global Positioning System
- Learning
- Place-based education
- Questioning
- School children
- Science -- Study and teaching