Abstract
למדיום הקולנועי נודע תפקיד מפתח בהעברת דימוייה של השואה את עולם המחר - העולם שבו לא יחיו עוד הניצולים. היסטוריון הסרטים טוביאס אברכט מציג במאמר זה תמונה מורכבת של גלגולם של סמלים היסטוריים מן העבר לסרטים של דורנו. הוא מנתח את האופן שבו עוצב מחדש סיפורה הטרגי של השואה, על כמה מסמליו החזותיים, כסיפור של הצלה והישרדות בסרט 'רשימת שינדלר' של סטיבן שפילברג. סרטו של שפילברג הוא לטענתו של אברכט גרסה קולנועית סגורה המדחיקה את הצד האפל של האירועים. דוגמה נגדית היא הסרט 'הפסנתרן' של רומן פולנסקי שנזקק אף הוא לדימויים חזותיים אותנטיים, אך שלא כמו שפילברג חתר פולנסקי להנגשתם הפעילה של שרידי העבר, גם האפלים ביותר שבהם, תוך ניסיון לעורר את השאלות העולות מהם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 28-37 |
Number of pages | 10 |
Journal | בשביל הזיכרון |
Volume | 15 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Holocaust, Jewish (1939-1945), in motion pictures
- Schindler's list (Motion picture)
- Shoah (Motion picture)
- הפסנתרן (סרט)
- ייצוג
- רשימת שינדלר (סרט)
- שואה (סרט)
- שואה בקולנוע
RAMBI publications
- rambi
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Commemoration
- Holocaust, Jewish (1939-1945), in motion pictures
- פולנסקי, רומן -- 1933- -- הפסנתרן (סרט)
- שפילברג, סטיבן -- 1946- -- רשימת שינדלר (סרט)