יעילות האימון הפונולוגי בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית דוברי שפה עברית וערבית בהקשר של דיגלוסיה

אורית חצרוני, סמאח עיד

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מטרת המחקר היתה לבדוק את יעילות האימון הפונולוגי לשיפור הקריאה בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית דוברי עברית וערבית באמצעות בדיקת קריאה של מילים אמיתיות ומילות תפל, ולבחון את מידת היעילות של למידה זו בהשוואה בין דוברי עברית וערבית בהקשר של דיגלוסיה. נמצא כי האימון הפונולוגי שנערך שיפר באופן משמעותי את הישיגי התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקריאת מילים אמיתיות וגם בקריאת מילות תפל, המעידות על קריאה פונולוגית. ממצאי המחקר מראים כי על אף הדיגלוסיה המאפיינת את השפה הערבית, ולמרות הקושי שהיא מציבה אפילו בפני הקורא עם ההתפתחות הטיפוסית, לא נמצא כי הדיגלוסיה משפיעה על קריאתם של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית דוברי שפה ערבית.
Original languageHebrew
Pages (from-to)39-43
Number of pages5
Journalתקשורת תומכת וחליפית
Volume32
StatePublished - 2016

IHP publications

  • ihp
  • Arabic language -- Study and teaching
  • Children with mental disabilities
  • Diglossia (Linguistics)
  • Language awareness
  • Reading

Cite this