Abstract
מטרת המחקר הנוכחי הייתה כפולה: לבחון עמדות כלפי השימוש ביישומי ענן כחלק מהלמידה באקדמיה ולזהות מיומנויות מפתח הדרושות במאה ה-21 בתהליכי ההוראה והלמידה. המחקר כלל 32 מרצים ו-54 סטודנטים משני מוסדות להשכלה גבוהה. המחקר בוצע במודל השיטה המעורבת באמצעות שני כלים: שאלון עמדות מקוון וראיונות מובנים למחצה. הממצאים הצביעו על כך שבהקשר של חינוך מדעי, טכנולוגי, הנדסי ומתמטי, מחשוב ענן אינו רק מודל לאספקת שירותי תקשוב, אלא עשוי לשנות את הדרך בה תופסים מרצים את ההוראה שלהם ואת הדרך בה תופסים סטודנטים את הלמידה שלהם. יחד עם המיומנויות שצוינו במאה הקודמת, כגון: חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות ולמידה מבוססת חקר, במחקר זה זוהו שלוש מיומנויות חיוניות הדרושות בתהליכי הוראה ולמידה במאה ה-21: א. הסתגלות לשינויים תכופים ולמצבים של חוסר ודאות; ב. שיתוף ותקשורת בסביבות לא היררכיות מבוזרות; ג. ויצירת מידע משותף וניהול יעיל של ריבוי מידע. (מתוך המאמר).
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
| Pages | 115-121 |
| Number of pages | 7 |
| State | Published - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Cloud computing
- College students
- Computer-assisted instruction
- Education, Higher
- Lecturers
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- חינוך גבוה
- מרצים
- סטודנטים
- עמדות
- ענן מחשוב