Abstract
התקשורת מבנה את סדר היום, ובאפשרותה להבנות עבור צרכניה מציאות אשר במקרים לא מעטים שונה מהמציאות "האמיתית". אחד המסרים שהתקשורת עוסקת בהם דרך קבע הוא ההבחנה בין קבוצות חברתיות. תהליך הייצוג בתקשורת הוא תהליך מתמיד של הבניית זהויות, המשמש גם ככוח היוצר סטריאוטיפים ודעות קדומות, שבעזרתם מובנית השונות החברתית. מחקר זה בחן את ייצוג המיעוט החרדי בתוכניות בידור וסאטירה יומיות ברדיו באמצעות ניתוח תוכן של מערכונים ושל שיח השדרנים העוסקים במיעוט החרדי ובעולמות תוכן דתיים. ממצאי המחקר מראים כי התקשורת החילונית מציגה ציבור זה באופן שלילי, סטריאוטיפי ומכליל, וכציבור שונה מהכלל, שנמצא מחוץ לקונצנזוס. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 99-121 |
Number of pages | 23 |
Journal | המרחב הציבורי |
Volume | 14 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- ihp
- Minorities -- Israel
- Mass media
- Ultra-Orthodox Jews
- Mass media -- Social aspects
- Radio broadcasting
- Orthodox Jews -- Relations -- Nontraditional Jews
- Stereotypes (Social psychology)
- Satire