Abstract
מאמר זה בוחן את יחסי הגומלין בין תנועת הולכי הרגל לתנועת התחבורה הציבורית המועדפת במרחב העירוני בצמתים מרומזרים. בחלקו הראשון של המאמר מוצג תמציתו של סקר ספרות מקיף ובו נסקר מיטב החומר המקצועי הקיים על הנושא מהארץ ומחו"ל. הסקר הספרותי מוצג בטבלה מסודרת בה ניתן למצוא את התועלות הבטיחותיות והתנועתיות של כל אחד מהאלמנטים העיקריים בתכנון של מערכת תחבורה עתירת נושאים (מתע"ן) ביחס לתנועת הולכי הרגל. בחלקו השני של המאמר מוצג שימוש בכלי MESCOP (Balasha & Toledo 2015) אשר משלב סימולציה מיזוסקופית (Mesoscopic Simulation) ואלגוריתמים של אופטימיזציה גנטי (GA) כדי לבחון את יחסי הגומלין במקרה בוחן של צומת קיים ומתפקד בחיפה. המסקנה העיקרית מתוך המאמר היא שכאשר באים לתכנן צומת מרומזר, יש לקחת בחשבון את תנועת הולכי הרגל וכן את מספרם היחסי מסך המשתמשים החוצים את הצומת (PP=Pedestrian Proportion). כל זאת, על מנת לתכנן צומת שאכן יממש את "חזון ההעדפה" - העברת מספר משתמשי דרך רב יותר, בזמן קצר ובאיזון נכון והוגן לכל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 5-9; 118 (יולי 2016), עמ' 15-19 |
Number of pages | 5 |
Journal | תנועה ותחבורה |
Volume | 117 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- Pedestrians
- Traffic signs and signals
- Transportation
- Transportation -- Planning