Abstract
בשנים האחרונות מתרחבת התופעה של כניסת יועצים ארגוניים לבתי ספר, במיוחד במקרים של בתי ספר חלשים הזקוקים לשיפור. למרות הניסיון המצטבר והספרות הענפה בנושא שיפור ואפקטיביות בית־ספרית, רק מעט ידוע לגבי פעולותיהם של היועצים הארגוניים ותרומותיהם לבתי ספר. מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון שאלה זו. חמישה עשר ראיונות חצי־מובנים נערכו בשיטה איכותנית עם יועצים ארגוניים בעלי ניסיון בעבודה בבתי הספר. מתוך הנתונים חולצו אירועי ייעוץ ועברו קטגוריזציה לפי היקף ההתערבות (פרט,קבוצה וארגון) ומיומנות מקצועית (אבחון, התערבות והפקת לקחים). סך הכל נמצאו 86 אירועי ייעוץ, כאשר רובם מציגים התערבויות ברמת היחיד והקבוצה,ורק בודדים עוסקים באבחון והפקת לקחים בכלל וברמת הארגון בפרט. מסקנת המחקר היא שמעורבות היועצים הארגוניים נתפסת כתורמת להקלה מידית של מצוקות הצוות החינוכי ומציעה נראות סימבולית של התנהלות רציונלית, אךבמקביל תרומתם לשיפור הארגון הבית־ספרי נותרת בסימן שאלה. הדיון מציג השלכות תיאורטיות ומעשיות לממצאים אלו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 115-144 |
Number of pages | 30 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Volume | 38 |
State | Published - 2024 |
IHP publications
- ihp
- Ability
- Academic achievement
- Business consultants
- People with social disabilities -- Education
- School children
- Schools