Abstract
המאמר מציג מסגרת תאורטית המאפשרת אבחון וקידום של ידע מורים בנושא האלגוריתמים הסטנדרטיים של ארבע פעולות החשבון. המסגרת התאורטית פותחה על בסיס ניתוח מתמטי של האלגוריתמים, ועל בסיס אנלוגיה למחקרים העוסקים בידע מתמטי ייחודי להוראה של מספרים רציונליים. בהתאם למסגרת המוצעת, נבנו משימות מתמטיות, זאת לצורך אבחון וקידום ידע המורים בנושא. במאמר מוצגות דוגמאות למשימות הקשורות לידע העקרונות המתמטיים שבבסיס האלגוריתמים, אשר נוסו עם 64 מורים בבית ספר יסודי במסגרת התמקצעות המורים.
| Translated title of the contribution | Mathematical knowledge for teaching the standard algorithms of the four basic arithmetic operations |
|---|---|
| Original language | Hebrew |
| Pages (from-to) | 51-61 |
| Number of pages | 11 |
| Journal | Mispar Hazak 2000 (מספר חזק 2000) |
| Volume | 25 |
| State | Published - Jun 2014 |