ידע מתמטי ייחודי להוראה בנושא האלגוריתמים החישוביים הסטנדרטיים בארבע פעולות החשבון

אירה רווה, בוריס קויצ'ו

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מציג מסגרת תאורטית המאפשרת אבחון וקידום של ידע מורים בנושא האלגוריתמים הסטנדרטיים של ארבע פעולות החשבון. המסגרת התאורטית פותחה על בסיס ניתוח מתמטי של האלגוריתמים, ועל בסיס אנלוגיה למחקרים העוסקים בידע מתמטי ייחודי להוראה של מספרים רציונליים. בהתאם למסגרת המוצעת, נבנו משימות מתמטיות, זאת לצורך אבחון וקידום ידע המורים בנושא. במאמר מוצגות דוגמאות למשימות הקשורות לידע העקרונות המתמטיים שבבסיס האלגוריתמים, אשר נוסו עם 64 מורים בבית ספר יסודי במסגרת התמקצעות המורים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)51-61
Number of pages11
Journalמספר חזק 2000
Volume25
StatePublished - 2014

IHP publications

  • ihp
  • Algorithms
  • Arithmetic
  • Teachers
  • Teaching
  • Mathematics -- Study and teaching

Cite this