Abstract
חשיבה חדשנית היא תהליך קוגניטיבי שמוביל לשינוי במשהו קיים על-ידי יצירה של משהו חדש ויישומי. לאור ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, זו אחת היכולות החשובות בעבודה ובלמידה במאה ה-21 . מטרת המחקר הייתה לבחון האם וכיצד סטודנטים לתואר ראשון תופסים את עצמם כבעלי חשיבה חדשנית והאם קיים קשר בין תפיסתם לבין רמת מומחיות התקשוב שלהם, על פי הצהרתם. המחקר כלל 212 סטודנטים לחינוך משלושה מוסדות להשכלה גבוהה. המחקר בוצע במודל השיטה המעורבת המשלב שימוש בשתי גישות הכמותית והאיכותנית, לניתוח ופרשנות של נתונים, באמצעות שאלון עם שאלות פתוחות וסגורות. המחקר התמקד בארבעה מאפיינים התנהגותיים המובילים לחשיבה חדשנית: התבוננות, שאילת שאלות, חקירה ורישות של רעיונות. נמצא כי סטודנטים צעירים בגילאי 20-18, אלו שמלמדים בפועל, ואלו שדיווחו על עצמם כמומחי תקשוב, היו בעלי הנטייה הגבוהה ביותר לתפוס את עצמם כבעלי חשיבה חדשנית בהשוואה לשאר הסטודנטים. נמצא גם שהסטודנטים נוטים לפתח רעיונות חדשניים בעיקר מהתבוננות בעולם הסובב אותם ופחות על-ידי שאילת שאלות העשויות לעורר השראה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 112-120 |
Number of pages | 9 |
State | Published - 2014 |
IHP publications
- ihp
- College students
- Computer-assisted instruction
- Technological innovations
- Thought and thinking
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- חדשנות
- חשיבה
- סטודנטים