חז"ל - הוראה אקדמית ופדגוגיה ישנה-חדשה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה טוען, כי רבים מהאלמנטים של 'הפדגוגיה החדשה' כבר נהגו והוצעו על ידי חז"ל לפני כ-1500 שנה, כפי שהדבר מבוטא בספרותם הענפה. המאמר מדגים מקרים רבים בהם נראה, כי חז"ל הקדימו את זמנם בכל הקשור לשיטות חינוך, ומציג כמה עקרונות בפדגוגיה של חז"ל תוך השוואתם לפדגוגיה החדשה. סוגיות כמו: בחינת מעמד המורה; תפיסת התלמיד במרכז; חינוך לחשיבה ביקורתית ולשאלת שאלות; הוראת עמיתים; הוראה שיתופית; יושרה, הן מצד המורה והן וצד התלמיד; עיקרון השוויון בין המורה לתלמיד; מתווה השוליות; אקלים כיתה; ואפילו 'כיתה הפוכה'. מסקנת המאמר היא, שאין להתעלם ממסורות פדגוגיות ישנות בשעה שיוצאים בבשורת פדגוגיות חדשות. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)27-48
Number of pages22
Journalהלאה
Volume2
StatePublished - 2021

IHP publications

  • ihp
  • Classroom environment
  • Education
  • Learning
  • Literacy
  • Rabbinical literature
  • School children
  • Teacher-student relationships
  • Teachers
  • Teaching -- Methods

Cite this