חווית הלמידה ב-MOOC ותרומת קבוצות הדיון: [פוסטר אקדמי]

דלית מור, רפי נחמיאס, ענת כהן

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המונח Massive Open Online Course) MOOC) בא לתאר תופעה, בה כמות מאסיבית של לומדים משתתפים בקורס שניתן באופן מקוון ובחינם. קורסים שהתבססו על אותה תיאוריה מבנית, קיבלו לימים את השם cMOOCs מאחר ובבסיסם עמדה התיאוריה הקונקטיביסטית. תיאוריה זו באה לתת מענה ללמידה בעידן הדיגיטלי, בו הידע גדל בצורה אקספוננציאלית. על-פי תיאוריה זו האתגר האמיתי הוא היכולת "להפעיל" את הידע שלנו לכדי יישום ולהתחבר למקורות מידע הדרושים לנו כאשר הידע אינו ברשותנו. בעוד הידע ממשיך לגדול ולהתפתח, הגישה לידע חשובה יותר מאשר הידע שברשותנו כרגע. מחקר זה הוא חקר מקרה הבא לשפוך אור על קורס הניתן דרך פלטפורמת COURSERA ולבחון את ההתנהלות וחווית הלמידה בקבוצות הדיון שלו מתוך השתתפות פעילה בקורס. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Pages256-258
Number of pages3
StatePublished - 2014

IHP publications

  • ihp
  • Computer-assisted instruction
  • Electronic discussion groups
  • MOOCs (Web-based instruction)

Cite this