TY - CHAP
T1 - חוויות מפתח' בחינוך הבלתי פורמלי'
AU - יאיר, גד
N1 - הקובץ זמין במאגר הספרים האלקטרוניים 'פסיק' לאחר הרשמה
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - מאמר זה עוסק בזיכרון לטווח ארוך של חוויות הנתפסות כמשמעותיות וקשורות במסגרת או בפעילות בלתי פורמלית. המחבר מנסה להבין מה בחוויה הזו מאפשר לזכור אותה לאורך זמן ולייחס לה השפעה. המחקר מניח, באופן כללי, שכל פעולה שאיננה לימודית מתאימה להגדרה של פעולה בלתי פורמלית, ובוחן מחדש הנחות של המודל שהציע כהנא. הניתוח מראה לדוגמה כי פעילות בלתי פורמלית מובהקת, כגון חוגי ספורט, יכולה לכלול מרכיב א-סימטרי חזק, וכי מצוינות בביצוע פעילויות קשורה לרצינות המדריך, לאישיותו ולסמכותו. מכאן אנו למדים כי ממדים של המודל, כמו סימטריה או וולונטריות, יכולים לקבל ולשנות משמעות לפי סוג הפעילות. (מתוך המאמר)
AB - מאמר זה עוסק בזיכרון לטווח ארוך של חוויות הנתפסות כמשמעותיות וקשורות במסגרת או בפעילות בלתי פורמלית. המחבר מנסה להבין מה בחוויה הזו מאפשר לזכור אותה לאורך זמן ולייחס לה השפעה. המחקר מניח, באופן כללי, שכל פעולה שאיננה לימודית מתאימה להגדרה של פעולה בלתי פורמלית, ובוחן מחדש הנחות של המודל שהציע כהנא. הניתוח מראה לדוגמה כי פעילות בלתי פורמלית מובהקת, כגון חוגי ספורט, יכולה לכלול מרכיב א-סימטרי חזק, וכי מצוינות בביצוע פעילויות קשורה לרצינות המדריך, לאישיותו ולסמכותו. מכאן אנו למדים כי ממדים של המודל, כמו סימטריה או וולונטריות, יכולים לקבל ולשנות משמעות לפי סוג הפעילות. (מתוך המאמר)
M3 - פרק
T3 - הסדרה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה
SP - 497
EP - 517
BT - הסדר החברתי והקוד הבלתי פורמלי
A2 - רפופורט, תמר
A2 - כהנא, אהוביה
CY - תל אביב
ER -