Abstract
פרסום חדשות מדעיות בפייסבוק יכול להטעות מיליוני קוראים במקרה שהידיעה הינה שיקרית. מכאן, שיש חשיבות רבה לאופן בו מעריך הקורא את אמינות הידיעה ולמעורבותו לאחר קריאתה. מחקר זה בודק את הקשר בין הערכת האמינות של ידיעות מדעיות בפייסבוק והמעורבות אתן, לבין מאפייני הפירסום (נושא הידיעה, סוג התמונה המלווה) ומאפייני המשתמש (גיל, מגדר, ידע בנושא, דפוסי שימוש בפייסבוק). במחקר המדווח כאן השתתפו 114 נבדקים בגילאים 50-19, אשר נחשפו לפוסטים מדעיים שנלקחו לכאורה מפייסבוק, ונבדלו זה מזה בנושא המדווח ובסוג התמונה המלווה (תמונת פנים, תמונת אילוסטרציה ללא פנים או היעדר תמונה). מן הממצאים עולים הבדלים מעניינים בין הערכת אמינות למעורבות, כמו גם תובנות לגבי הקשרים (או היעדר הקשרים) ביניהם לבין מאפייני הפוסט ומאפייני המשתמש. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 13 (2018), 112ע-105ע |
Number of pages | 93 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- ihp
- Facebook (Electronic resource)
- Fraud
- Mass media
- Reliability
- Science