Abstract
המונח 'התנהגות אזרחית-ארגונית' (organizational citizenship behavior) עניינו הוא ההיבטים הבלתי-מחייבים בעבודתו של הפרט, אשר עשויים לתרום לתפקודו היעיל של הארגון. מטרות המחקר המוצג במאמר הן זיהוי רכיבי ההתנהגות האזרחית-ארגונית של גננות וחשיפת מניעיה. המחקר התבסס על הפרדיגמה האיכותנית, וכלי המחקר היה ריאיון מובנה למחצה. מהמחקר עולה שהתנהגותן האזרחית-ארגונית של הגננות מתרחשת בחמש זירות: הזירה הפדגוגית, זירת הקהילה המקצועית, זירת הילדים, זירת ההורים וזירת הקהילה החברתית. המניעים להתנהגות האזרחית הם אישיים, דהיינו רקע משפחתי, נתינה כאורח חיים, תחושת שליחות, מחויבות מקצועית ושביעות רצון; וארגוניים-מערכתיים, כלומר השפעת המפקחת, תחושה של אוטונומיה בביצוע התפקיד, מאפייני האוכלוסייה שבגן, האקלים השורר בצוותי העבודה והצורך בהפחתת תחושת הבדידות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 105-139 |
Number of pages | 35 |
Journal | דפים |
Volume | 51 |
State | Published - 2011 |
IHP publications
- ihp
- Kindergarten
- Kindergarten teachers
- Nursery schools
- Occupational prestige
- Organizational behavior
- Parent-teacher relationships
- Preschool teachers
- State supervision of teaching
- Teacher-student relationships
- Teachers