התרומה המעשית של שדה מחקר אקדמי: המקרה של תחום מנהל החינוך

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מטרת המאמר להתחקות אחר התרומה של מאמרים מחקריים שהופיעו בכתבי העת המרכזיים של תחום מנהל החינוך ולבדוק מהם המסרים "המעשיים" הנמסרים במאמרים המחקריים ומי הם אנשי השטח שאליהם מפנים החוקרים במנהל החינוך את ממצאי מחקריהם והלכותיהם המעשיות? באמצעות ניתוח תוכן איכותני של מאמרים אמפיריים שפורסמו בכתבי העת שבתחום השנים 2011-2016, חושף אופלטקה שלוש תמות של המלצות מעשיות: הצעות לקובעי מדיניות וליוזמי רפורמה, הצעות למכשירי מורים ומנהלים, והצעות למנהלים ולבעי עניין בבית הספר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך כמערכת מורכבת
Editorsח'אלד עראר, גילה קורץ, חנה בר ישי
Place of Publicationחיפה
Pages157-177
Number of pages21
StatePublished - 2021

IHP publications

  • ihp
  • Academic writing
  • Education -- Research
  • Education and state
  • Knowledge and learning
  • School management and organization
  • Schools
  • בתי ספר
  • חינוך ומדינה
  • ידע
  • מאמרים מדעיים
  • מחקר חינוכי
  • מנהל החינוך

DanaCode

  • DanaCode

Cite this