Abstract
יכולת מרחבית בגיל הרך מנבאת הישגים בקריאה, בחשבון, במדע ובטכנולוגיה (Cheng & Mix, 2014), ולכן מהווה נדבך ידע חשוב לקראת הכניסה לבית הספר. לפיכך, קיים צורך במציאת דרכי התערבות לקידום יכולת מרחבית בקרב ילדי גן צעירים. מטרת המחקר המרכזית היא לבחון את יעילות התערבות טכנולוגית המשלבת רובוט דבורה על הישגים במבחני יכולת מרחבית (זיכרון חזותי ויחסים במרחב). במחקר זה השתתפו 84 ילדי גן בגילאי 7-5. המשתתפים חולקו באופן רנדומלי לשלוש קבוצות: התערבות עם רובוט, התערבות מסורתית וקבוצת ביקורת שהשתתפה בפעילות הגן השגרתית. הממצאים מעידים על כך, שהשיפור הגדול ביותר חל ביחסים במרחב בקרב הילדים מקבוצת הרובוט בהשוואה לילדים בקבוצת ההתערבות המסורתית וקבוצת הביקורת. התוצאות והשלכותיהן לשדה החינוכי נדונים במאמר.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 13 (2018), 189ע-185ע |
Number of pages | 173 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- ihp
- People with social disabilities -- Education
- Preschool children
- Robotics
- Space perception