התערבות בבית הספר מתוך גישה נרטיבית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הגישה הנרטיבית לארגונים מעודדת את היווצרותן של תובנות על המתרחש בבית הספר, ובכך פותחת אפשרויות חדשות לפעולה ולהבאת תוצאות. המאמר מתאר כיצד אפשר לקדם שינוי בנרטיב של בית הספר בהקשבה ובהתערבות בסיפור שבית הספר מספר על עצמו. לשם כך מוצעים ארבעה היבטים ליצירת שינוי מערכתי הלקוחים מתוך המחקר והטיפול הנרטיבי: תרגום נרטיב בית ספרי מבולבל וקטוע לנרטיב קוהרנטי; הזזת מוקד הקשב של הדמויות במערכת כדי לקדם סיפור חלופי; שינוי מבנה השיח הבית ספרי; החצנה. המאמר משתמש בסיפורי מקרה כדי להדגים תהליך של יצירת שינוי ארגוני בגישה נרטיבית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)404-418
Number of pages15
Journalהייעוץ החינוכי
Volumeכ'
StatePublished - 2017

IHP publications

  • ihp
  • Business consultants
  • Corporate culture
  • Narration (Rhetoric)
  • Organizational change
  • Schools

Cite this