TY - BOOK
T1 - התנ"ך המבואר
AU - [Unknown], שלמה בן יצחק
AU - אבן ישראל, עדין
A2 - אליאב, דניאל
A2 - בן ארזה, יוסף
A2 - בן ארזה, שרה פרידלנד
A2 - בניהו, חנן דוד
A2 - גור אריה, הגר
A2 - גרוס, אפרת
A2 - הנגבי, מאיר
A2 - חן, ינון
A2 - כהן, כרמיאל
A2 - פוקס, דוד
A2 - קליין, מאיר
A2 - ש"ץ, אמונה
A2 - שבתא, יהודית
N1 - עם פירוש רש"י מנוקד
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - ביאור התנ"ך שלפנינו בא להקל על הקורא במקרא בן זמננו, לגשר על פערי השפה, תפיסת העולם והתרבות שבינו לבין התורה שבכתב, להבהיר במידת האפשר עמימות, ולענות על תמיהות וקשיים, מודעים וסמויים, בהבנתה. לחיבור שני חלקים המשלימים זה את זה. ביאור צמוד המשולב במילות המקרא והרחבות פרשניות וראליות נפרדות בתחתיתו. בביאור מתפרשים לשון הכתוב והקשרי המשפטים ברובד הפשוט ביותר, מתוך חתירה לקיצור ולהקלה על שטף הקריאה במקרא. ההרחבות כוללות חומרי רקע, מקבילות פנים-מקראיות, פירושים חלופיים, העשרה בדברי מדרש ומחשבת ישראל לדורותיה, תעודות חיצוניות והערות לשוניות. בצדם של אלו מופיע חומר ראלי מלולי וחזותי לגבי מקומות, עמים, צמחים ועצמים המוזכרים במקרא. בסוף הספר מצוינים מקורות והפניות המסומנים בביאור. המקורות מתייחסים בדרך כלל לפסוקים ולביאוריהם במקומות אחרים במקרא, לדברי חז"ל בתלמודים ובמדרשים, פרשנים מקראיים, ספרי מחשבה, שאלות-ותשובות של חכמים ראשונים ועוד. בסוף כל חומש הובאו ההפטרות המבוארות תוך התייחסות לקשר בין ההפטרה לבין השבת שבה היא נקראת. סגנוו הכתיבה ישראלי-עכשווי, על אף המגמה הכללית לשמר ככל האפשר את שגב המקרא, נושבת על החיבור גם רוח מרעננת ורלוונטית לדורנו.
AB - ביאור התנ"ך שלפנינו בא להקל על הקורא במקרא בן זמננו, לגשר על פערי השפה, תפיסת העולם והתרבות שבינו לבין התורה שבכתב, להבהיר במידת האפשר עמימות, ולענות על תמיהות וקשיים, מודעים וסמויים, בהבנתה. לחיבור שני חלקים המשלימים זה את זה. ביאור צמוד המשולב במילות המקרא והרחבות פרשניות וראליות נפרדות בתחתיתו. בביאור מתפרשים לשון הכתוב והקשרי המשפטים ברובד הפשוט ביותר, מתוך חתירה לקיצור ולהקלה על שטף הקריאה במקרא. ההרחבות כוללות חומרי רקע, מקבילות פנים-מקראיות, פירושים חלופיים, העשרה בדברי מדרש ומחשבת ישראל לדורותיה, תעודות חיצוניות והערות לשוניות. בצדם של אלו מופיע חומר ראלי מלולי וחזותי לגבי מקומות, עמים, צמחים ועצמים המוזכרים במקרא. בסוף הספר מצוינים מקורות והפניות המסומנים בביאור. המקורות מתייחסים בדרך כלל לפסוקים ולביאוריהם במקומות אחרים במקרא, לדברי חז"ל בתלמודים ובמדרשים, פרשנים מקראיים, ספרי מחשבה, שאלות-ותשובות של חכמים ראשונים ועוד. בסוף כל חומש הובאו ההפטרות המבוארות תוך התייחסות לקשר בין ההפטרה לבין השבת שבה היא נקראת. סגנוו הכתיבה ישראלי-עכשווי, על אף המגמה הכללית לשמר ככל האפשר את שגב המקרא, נושבת על החיבור גם רוח מרעננת ורלוונטית לדורנו.
M3 - ספר
SN - 9653019724
SN - 9653019732
SN - 9653019740
SN - 9653019759
SN - 9653019767
SN - 9653019775
SN - 9653019783
SN - 9653019791
SN - 9653019805
SN - 9653019813
SN - 9653019821
SN - 965301983X
SN - 9653019848
SN - 9653019856
SN - 9653019872
SN - 9653019880
SN - 9653019899
SN - 9789653019720
SN - 9789653019737
SN - 9789653019744
SN - 9789653019751
SN - 9789653019768
SN - 9789653019775
SN - 9789653019782
SN - 9789653019799
SN - 9789653019805
SN - 9789653019812
SN - 9789653019829
SN - 9789653019836
SN - 9789653019843
SN - 9789653019850
SN - 9789653019874
SN - 9789653019881
SN - 9789653019898
BT - התנ"ך המבואר
CY - ירושלים
ER -