השפעת הנחיה מטא-קוגניטיבית על הישגים לימודיים בקורס מתוקשב

סיגל עדן, גילה קורץ, זמירה מברך

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את השפעתם של תהליכים מטא-קוגנטיביים בקורס מתוקשב במלואו לתואר שני, בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, על ההישגים הלימודיים של הסטודנטים. במחקר השתתפו 63 סטודנטים בקבוצת הניסוי ו-51 סטודנטים בקבוצת הביקורת, כאשר כולם למדו קורס מתוקשב זהה, "כלי חיפוש במאגרי מידע", שהועבר על ידי אותה מרצה. קבוצת הניסוי התנסתה בתוכנית התערבות מטא-קוגניטיבית, ואילו קבוצת הביקורת למדה ללא חשיפה מטא-קוגניטיבית. כל הנבדקים נבחנו בתחילת הסמסטר במבחן ידע בנושא הקורס ומילאו שאלון לבדיקת מודעות קוגניטיבית (Meta-cognitive Awareness Inventory של Schraw & Dennison, 1994), ובסוף הסמסטר נבחנו במבחן הישגים ושוב בשאלון הקוגניטיבי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationתקשוב, למידה והוראה (קובץ בעריכת
Pages(2011), 149-162
StatePublished - 2011

IHP publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • College students
  • Computer-assisted instruction
  • Knowledge and learning
  • Learning
  • Master teachers
  • Metacognition

Cite this