Abstract
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את השפעתם של תהליכים מטא-קוגנטיביים בקורס מתוקשב במלואו לתואר שני, בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, על ההישגים הלימודיים של הסטודנטים. במחקר השתתפו 63 סטודנטים בקבוצת הניסוי ו-51 סטודנטים בקבוצת הביקורת, כאשר כולם למדו קורס מתוקשב זהה, "כלי חיפוש במאגרי מידע", שהועבר על ידי אותה מרצה. קבוצת הניסוי התנסתה בתוכנית התערבות מטא-קוגניטיבית, ואילו קבוצת הביקורת למדה ללא חשיפה מטא-קוגניטיבית. כל הנבדקים נבחנו בתחילת הסמסטר במבחן ידע בנושא הקורס ומילאו שאלון לבדיקת מודעות קוגניטיבית (Meta-cognitive Awareness Inventory של Schraw & Dennison, 1994), ובסוף הסמסטר נבחנו במבחן הישגים ושוב בשאלון הקוגניטיבי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | תקשוב, למידה והוראה (קובץ בעריכת |
Pages | (2011), 149-162 |
State | Published - 2011 |
IHP publications
- ihp
- Academic achievement
- College students
- Computer-assisted instruction
- Knowledge and learning
- Learning
- Master teachers
- Metacognition