Abstract
גמגום הוא תופעה מורכבת ורב-ממדית, המשפיעה, בראש ובראשונה, על התקשורת הבין-אישית. השותפים לשיחה עם האדם/הילד עם הגמגום משמעותיים מאוד בהשפעתם על ההתמודדות עם הגמגום. בשל כך, במהלך השנים ניתנו המלצות מקובלות כיצד להעניק תמיכה לאדם/ילד עם הגמגום. כמו כן, בעבודה עם ילדים צעירים, ניתנות,לשותפי השיח המשמעותיים, לרוב הורי הילד ו/או הגננת, המלצות לאסטרטגיות תקשורתיות העשויות לעזור לילד בשיפור שטף הדיבור שלו. אחת האסטרטגיות השכיחות היא האטת קצב הדיבור של ההורה. המלצה זו ניתנת גם למבוגרים המשוחחים עם מבוגר עם גמגום. עם זאת, השפעת האטת קצב הדיבור של המאזין על הדובר עם הגמגום עדיין אינה ברורה. מאמר זה מנסה לעמוד על הרציונל מאחורי השימוש באסטרטגיה זו, וכן לסקור ממצאים מסוימים המצביעים על השפעותיה בפועל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 121-131 |
Number of pages | 11 |
Journal | ד"ש ברש"ת |
Volume | 39 |
State | Published - 2020 |
IHP publications
- ihp
- Adulthood
- Children
- Conversation
- Dialogue
- Interpersonal communication
- Language disorders -- treatment
- Speech
- Speech therapy
- Speed
- Stuttering