השפעתם של מאפייני היזם על הערכות פוטנציאל השקעה בתחרויות פיצ'ינג

עדי הורוויץ לביא, איל יניב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

השקעה במיזמים בתחילת דרכם כרוכה בסיכון ובאי-וודאות משמעותיים. על כן, מרבית הפגישות שבהן מוצגים המיזמים (פיצ'ים,pitches) לגיוס השקעה בהם, לא צולחים. בעוד שספרות המחקר בתחום המימון היזמי מראה כי משקיעים מסתמכים על תחושות הבטן שלהם, הרי שטרם הובהר אילו ממאפייני היזם מהווים שיקול בסוג זה של שיפוט אינטואיטיבי. המחקר הנוכחי מציג מודל הוליסטי של מאפייני היזם ביחס להערכת המשקיעים לצורך מימון פוטנציאלי. המודל מתחלק לשלוש קטגוריות: מאפייני יחסי היזם והמשקיע, מאפייני המוטיבציה של היזם, ומאפייני היזם המשפיעים על ביצועי המיזם. בהמשך נבחן המודל בתחרויות פיצ'ינג בזמן-אמת, תוך ניתוח הנתונים שנאספו מיזמים בחברות הזנק (סטארט-אפ) טכנולוגיות, מעריכים מתחום הפסיכולוגיה, ומשקיעים. המודל מעוגן בתיאוריית העיבוד הכפול (Dual Processing Theory) ותיאוריית האיתות (Signaling Theory). השערתנו היא שמשקיעים מבססים את הערכותיהם על שיפוט אינטואיטיבי של יזמים, ומוצג הקשר בין מסוגלותו של יזם, היותו בר-אימון (coachable,) תשוקתו, מוכנותו ומנהיגותו להערכות משקיעים בדבר השקעה פוטנציאלית במיזמים שאותו הוא מציג. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)51-75
Number of pages25
Journalתיאוריה ופרקטיקה בניהול
Volume5
StatePublished - 2023

IHP publications

  • ihp
  • Decision making
  • Entrepreneurship
  • Finance
  • Investments
  • New business enterprises

Cite this