המחקר על רגשות בהוראה ובניהול חינוכי: סוגיות עיקריות, כיוונים עתידיים

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

הפרק משרטט את התפתחותה של הספרות התיאורטית והמחקרית על רגשות בעולם העבודה בכלל ובארגוני חינוך בפרט. מהמחקרים שנעשו בעולם אנו למדים כי מורים ומנהלים חשים תוך כדי עבודתם מגוון של רגשות שליליים וחיוביים. הם מנהלים ומווסתים אותם בשל היותם כוח עבודה רגשי, מושפעים מתרבות בית הספר ומחוקים רגשיים שנהוגים במערכת החינוך, ומושפעים רבות מניהול הרגשות בכיתה שבה הם עצמם מעורבים. הפרק חותם בהמלצות למחקרי המשך שיצעידו קדימה את המחקר על רגשות הוראה ובניהול, ובהמלצות מעשיות למורי המורים ולמכשירי מנהלים שחפצים לפתח מודעות רגשית בקרב פרחי ההוראה והמנהלים העתידיים במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationרגשות בהוראה ובניהול בית ספר (קובץ בעריכת יזהר אופלטקה)
Place of Publicationתל אביב
Pages15-41
Number of pages27
StatePublished - 2018

IHP publications

  • ihp
  • Educational leadership
  • Emotions
  • Emotions -- Psychological aspects
  • Employees
  • Research
  • School principals
  • Self-control -- Psychological aspects
  • Teachers
  • Teachers -- Training of
  • Teaching

Cite this