Abstract
הפרק משרטט את התפתחותה של הספרות התיאורטית והמחקרית על רגשות בעולם העבודה בכלל ובארגוני חינוך בפרט. מהמחקרים שנעשו בעולם אנו למדים כי מורים ומנהלים חשים תוך כדי עבודתם מגוון של רגשות שליליים וחיוביים. הם מנהלים ומווסתים אותם בשל היותם כוח עבודה רגשי, מושפעים מתרבות בית הספר ומחוקים רגשיים שנהוגים במערכת החינוך, ומושפעים רבות מניהול הרגשות בכיתה שבה הם עצמם מעורבים. הפרק חותם בהמלצות למחקרי המשך שיצעידו קדימה את המחקר על רגשות הוראה ובניהול, ובהמלצות מעשיות למורי המורים ולמכשירי מנהלים שחפצים לפתח מודעות רגשית בקרב פרחי ההוראה והמנהלים העתידיים במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | רגשות בהוראה ובניהול בית ספר (קובץ בעריכת יזהר אופלטקה) |
Place of Publication | תל אביב |
Pages | 15-41 |
Number of pages | 27 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- ihp
- Educational leadership
- Emotions
- Emotions -- Psychological aspects
- Employees
- Research
- School principals
- Self-control -- Psychological aspects
- Teachers
- Teachers -- Training of
- Teaching