המודל האקולוגי כבסיס לעיצוב תפקידם של מנהיגים חינוכיים, בראי מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית והישגים במתמטיקה

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    מטרת המחקר הייתה לבחון כיצד המודל האקולוגי, הבנוי מחמש שכבות, יכול לחזות את הישגי התלמידים במתמטיקה באופן אינטגרטיבי מול שלושה גורמים: הגורמים הפנים־בית ספריים (רמת האלימות בבית הספר וגודל כיתה), הגורמים החוץ־בית ספריים (משאבים חברתיים-כלכליים של המשפחות, כגון למידת מתמטיקה מבוססת מחשב בבית התלמיד ושיעורי עזר פרטיים במתמטיקה) וגורמי הרקע (מגזר, אזור). על בסיס תוצאות המחקר, נבין את תפקידה של ההנהגה החינוכית בקידום הישגי התלמידים. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)57-82
    Number of pages26
    Journalזמן חינוך
    Volume6
    StatePublished - 2020

    IHP publications

    • ihp
    • Academic achievement
    • Educational leadership
    • Mathematics -- Study and teaching
    • School children
    • School principals
    • School violence
    • System theory
    • אלימות בבית הספר
    • אפקטיביות בית-ספרית
    • גודל הכיתה
    • גישה אקולוגית-חנוכית
    • הישגים בלימודים
    • מנהיגות חינוכית
    • מנהלי בתי ספר
    • מתמטיקה -- לימוד והוראה
    • תיאוריית המערכות
    • תלמידים

    Cite this