Abstract
המאמר הנוכחי מציג מודל חדש להתנסות מעשית בייעוץ חינוכי, המתקיים במגמה לייעוץ החינוכי באוניברסיטת תל אביב. ייחודו של המודל הוא בשילוב של התנסות במערכת החינוך הפורמלית ובמסגרות חינוך בלתי פורמליות. בשנה הראשונה ההתנסות מתבצעת בבתי ספר ובגנים תחת פיקוח משרד החינוך, כדי לאפשר היכרות עם התפקיד הייעוצי ויישום ראשוני של מיומנויות ייעוציות. בשנה השנייה ההתנסות נערכת במסגרות חינוך בלתי פורמלי, אשר בשל אופיין נותנות מענה מותאם יותר לשלב מתקדם בהתפתחות המקצועית ומעודדות יוזמה, קבלת אחריות ועצמאות בעשייה הייעוצית. מבנה התנסות זה עשוי לתרום לחיזוק מסוגלותן המקצועית של הסטודנטיות לייעוץ חינוכי ולהכנתן לתפקוד מיטבי בחייהן המקצועיים. (מתוך המאמר)
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Pages (from-to) | 172-197 |
| Number of pages | 26 |
| Journal | כעת: כתב עת תלפיות |
| Volume | ח' |
| State | Published - 2023 |
IHP publications
- ihp
- Ability
- Career development
- Compensatory education
- Educational counseling
- Universiṭat Tel-Aviv