Abstract
מחקר זה עוסק ביחסי הגומלין בצוות הטיפול בבית הספר - יועצת חינוכית, פסיכולוגית חינוכית וקצינת ביקור סדיר. המחקר, שהתבצע כחלק מפרויקט מחקר בינלאומי העוסק במנהיגות בבתי ספר מצליחים (ISSPP- International Successful School Principals Project), בחן את פעולת הצוות הטיפולי ותרומתו להצלחת בית הספר. שיטת המחקר התבסס על חקר מקרים מרובים של עבודת הצוות הטיפולי בחמישה בתי ספר שעמדו בקריטריונים ישראליים ובינלאומיים של הצלחה: הישגים, מוניטין ואקלים. כלי המחקר כללו ראיונות חצי מובנים, קבוצות מיקוד, תצפיות וניתוח מסמכים, שנערכו על ידי צוות המחקר במהלך שנת 2009. הממצאים מעלים מודל מרכזי שלפיו היועצת משמשת כמנהיגת הצוות הטיפולי, מווסתת את תרומותיו ומכוונת אותן לפי צורכי בית הספר תוך גיבוי מלא מההנהלה. השלכות תיאורטיות ומעשיות של דפוס עבודה זה מוצגות בדיון. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 32-54 |
Number of pages | 23 |
Journal | הייעוץ החינוכי |
Volume | 18 |
State | Published - 2014 |
IHP publications
- ihp
- Attendance officers
- Cooperativeness
- Educational counseling
- Educational leadership
- Schools
- Social service -- Teamwork
- Teams in the workplace
- בתי ספר
- יועצים חינוכיים
- מנהיגות חינוכית
- צוות רב-מקצועי
- קציני ביקור סדיר
- שירותים פסיכולוגיים חינוכיים
- שיתוף פעולה