היועץ החינוכי והסתגלותו של בית הספר למאה העשרים ואחת: תפקיד היועץ בהפיכת בית הספר לרלוונטי יותר בעבור הילדים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בתי הספר מתמודדים עם משברים תכופים וקשים הבאים לידי ביטוי באלימות ובבעיות משמעת של ילדים מצד אחד ובשחיקת הסמכות של המורים מצד אחר. ספרות מקצועית ענפה מביאה כל מיני הסברים למצוקה של תלמידים ומורים בבתי הספר. מאמר זה מביא נקודת מבט ייחודית למצוקה המאפיינת בתי ספר רבים מתוך התבוננות ביקורתית בהנחות היסוד של מערכת בתי הספר. המאמר מנסה להסביר הנחות יסוד אלו ולזהות את הצעדים היישומיים שהיועץ החינוכי יכול לנקוט כדי להשפיע על הנחות היסוד של בית הספר, לשפר את האקלים החינוכי ולקדם שינוי מערכתי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)221-230
Number of pages10
Journalהייעוץ החינוכי
Volumeכ"א
StatePublished - 2019

IHP publications

  • ihp
  • Educational counseling
  • Organization
  • Relevance
  • School environment
  • Schools
  • System theory

Cite this