הידע הרשמי והידע המתנגד בחינוך לשייכות בישראל

Translated title of the contribution: Official Knowledge and the Counter Knowledge in Education for Belonging in Israel

Ayman K Agbaria, מוהנד מוסטפא

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מבחין ומשווה בין הידע הרשמי לידע המתנגד בחינוך לשייכות בישראל. באופן ספציפי, הוא דן במטרות ובהשלכות של שתי תוכניות: "100 מושגים במורשת, בציונות ובדמוקרטיה" של משרד החינוך כביטוי לידע רשמי, ו"זהות ושייכות" של ארגוני החברה האזרחית הערבית. בשתי טענות מרכזיות מציג המאמר נקודות שוני ודמיון בין שתי התוכניות: א. יצירת ידע מתנגד, גם כשהוא פולמוסי ומאתגר את אושיות תפיסת המדינה כ"יהודית דמוקרטית", היא פעולה אזרחית לגיטימית שמרחיבה את גבולות הדיאלוג הדמוקרטי ומבטאת את תביעת החברה הערבית לקבלת אחריות רבה יותר על חינוך הדור החדש בקרבה; ב. הידע הרשמי במידה רבה ממסגר את הידע המתנגד וקובע את גבולותיו.
Translated title of the contributionOfficial Knowledge and the Counter Knowledge in Education for Belonging in Israel
Original languageHebrew
Pages (from-to)41-76
Number of pages36
Journalגילוי דעת
Volume4
StatePublished - 2013

Keywords

  • אזרחות -- לימוד והוראה
  • היסטוריה -- לימוד והוראה
  • זהות יהודית
  • זהות פלסטינאית
  • זיכרון קולקטיבי
  • חברה אזרחית
  • חינוך לזהות לאומית
  • נרטיב
  • ערבים בישראל -- חברה
  • ערבים בישראל -- חינוך
  • תוכניות לימודים -- היסטוריה
  • תלמידים
  • School children
  • History -- Study and teaching
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Palestinian Arabs -- Israel -- Social conditions
  • Narration (Rhetoric)
  • Civil society
  • Collective memory
  • Palestinian Arabs -- Ethnic identity
  • Jews -- Identity
  • Civics -- Study and teaching

Cite this