Abstract
באוניברסיטת תל-אביב הוחלט לאמץ את Moodle, מערכת ניהול למידה LMS בקוד פתוח כמערכת חלופית. מאמר זה מסכם שלוש שנים של התאמה והטמעה של Moodle בקמפוס, מתאר את התהליך ובוחן את היתרונות והקשיים בהטמעתה, בהיבטים אדמיניסטרטיביים ופדגוגיים. הטמעת המערכת החלה בפתיחת מספר קטן של קורסים ובו זמנית בלימוד היכולות של המערכת, באפיון הצרכים ובקישורה לבסיסי הנתונים האוניברסיטאיים, כך שכל הקורסים פתוחים וכל הסטודנטים משויכים לקורסים שלהם. התהליך לווה בהדרכת המרצים בסדנאות ומפגשים אישיים. בהמשך פותח ממשק חיצוני ומקושר לניהול המערכת עבור המרצים ועבור מנהל המערכת. כמו כן פותחו מנגנון להעברה פשוטה של קורסים משנה לשנה על ידי המרצים וממשק להמרת קורסים מהמערכת הקיימת ל- Moodle. בשלב זה הוצעה המערכת לכלל המרצים בקמפוס ובאחד מהחוגים הומרו כל הקורסים למערכת החדשה במהלך יזום. במהלך שילוב Moodle בקמפוס התגלו יתרונות השימוש במערכת קוד פתוח, שמקובלת בקרב קהילת משתמשים נרחבת בעולם המשתפת פעולה בפורומים לתמיכה הדדית. יחד עם זאת, פותחו יישומים חיצוניים המקושרים למערכת, כדי להימנע מהתערבות בקוד. גמישות התפעול של Moodle מאפשרת אוטונומיה למרצים, שימוש במערכות הפעלה מגוונות ופתיחת סביבות עבודה נוספות לתכניות ייחודיות המתנהלות בקמפוס. הויזואליות והמודולריות של המערכת מאפשרות יצירתיות בבניית אתרי הקורסים. עם זאת, עדיין מרבית המרצים משתמשים במערכת בעיקר להפצת חומרים ופחות לשינוי בדרכי ההוראה. בעתיד יורחב השימוש בכלים חדשנים שמציעה המערכת ויפותחו כלים טכנולוגיים נוספים לצרכי העשרת ההוראה והלמידה באוניברסיטה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 188-193 |
Number of pages | 6 |
State | Published - 2011 |
IHP publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Education, Higher
- Information networks
- Universiṭat Tel-Aviv