הוראת מחקר איכותני : אתגרים, עקרונות, יישום / עורכות אורית חזן וליאורה נוטוב.

Translated title of the contribution: Teaching Qualitative Research Methods

Research output: Book/ReportBookpeer-review

Abstract

למרות מגוון הספרים המרשים העוסק במחקר האיכותני, טרם פורסם ספר העוסק בהוראתה של מתודולוגיה מחקרית זו. זאת ועוד, כיום מקומו של המחקר האיכותני הלך וגדל בעולם המחקר - במדעי הרוח, במדעי החברה, בתחומי ההנדסה ואף במדעים המדויקים - עובדה שאינה מפתיעה שכן המחקר האיכותני חוקר התנהגות אנושית, ובני האדם נמצאים בבסיסה של כל עשייה חברתית, מדעית או הנדסית. עם הגידול בקהילייה החוקרת באופן איכותני, גדל באופן טבעי גם הצורך בקידום הוראתה של שיטת מחקר זו. המחקר האיכותני מאופיין בין היתר במגוון של סוגות מחקר, תחומי יישום ודרכי ביצוע, ועל כן הוחלט לפנות לכותבים שישקפו מגוון זה. התוצאה היא ספר שהמחברות והמחברים של מאמריו הם נשות חינוך ואנשי חינוך במכללות ובאוניברסיטאות בישראל שפיתחו גישה להוראת מחקר איכותני מנקודת מבט ייחודית. הספר מציע דיון באתגרים של הוראת המחקר האיכותני לצד עקרונות לבניית קורסים בנושא זה וכן דוגמאות לקורסים להוראתם של סוגה מסוימת או כישור מסוים במחקר איכותני. עוד ניתן למצוא בספר הצעות לשילובם של תחומי דעת נוספים בהוראת המחקר האיכותני.
Translated title of the contributionTeaching Qualitative Research Methods
Original languageHebrew
Place of Publicationתל אביב
StatePublished - 2013

Publication series

Nameכליל : סדרת ספרים בנושאי חינוך ותרבות
Publisherמכון מופ"ת

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Teaching Qualitative Research Methods'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this