הוראה ממוקדת-למידה ותכנון קורסים לאחור - מהעברת ידע להקניית מיומנויות

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר מתמקד בתכנון קורסים בגישה ממוקדת-למידה, תוך שימת דגש בניסוח תוצרי למידה (outcomes). תכנון קורס בגישה ממוקדת-למידה מסייע ביצירת דיאלוג בין הסגל האקדמי לסטודנטים, ומוביל להלימה בין תוצאות הלמידה (יעדי הקורס) לבין שיטות ההוראה ויעדי ההערכה. מטרת המאמר היא להציג את הצורך בשינוי הפרדיגמה ובמעבר מתכנון קורס הממוקד בתכנים לתכנון קורס הממוקד בלמידה. הצורך במעבר הפרדיגמטי נובע מהשינויים הטכנולוגיים וממעמדו של הידע כנחלת הכלל. המאמר מציג את החשיבות של פתיחת התכנון בכתיבת תוצאות הלמידה ואת היתרונות והאתגרים הגלומים בניסוח מטרות למידה. להמחשת הנושא יוצג חקר-מקרה של פיתוח קורס בשיטת ה"תכנון לאחור", שנמצאת בהלימה עם הפרדיגמה הממוקדת בלמידה. כמו כן, יידונו האתגרים ששיטה זו מציבה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationלהצליח בהוראה אקדמית (קובץ בעריכת נטע נוצר)
Place of Publicationבני ברק
Pages63-74
Number of pages12
StatePublished - 2014

IHP Publications

  • ihp
  • Ability
  • College students
  • Education, Higher
  • Knowledge and learning
  • Learning
  • Teaching
  • הוראה
  • חינוך גבוה
  • ידע
  • למידה
  • מיומנויות וכישורים
  • סטודנטים

Cite this