ההבחנה בין המצוי לראוי ועתיד החינוך ההומניסטי בבתי הספר התיכוניים

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

החינוך במובנו המקורי מניח שיש להציב בפני הלומד אידיאל מאתגר, שגם אם לעולם לא יהיה אפשר להשיגו במלואו, הוא ישמש מצפן ומורה דרך ללומד בבגרותו. חינוך אינו עוסק בידע וברכישת מיומנויות אלא בהצגת ערכים ראויים מתוך תקווה שינחו את הלומד בהמשך דרכו. האם ההזדהות העמוקה של מרבית הצעירים עם המטרות החומריות שמציבה לאדם חברת שפע מבטלת כל טעם בעיסוק באידיאלים חינוכיים שלא ברור כיצד הם משרתים את השגתן של המטרות האלה? האם אבד לו לאדם בן ימינו טעמו ש העיסוק במה שיש לשאוף אליו, וגם שברור שאין הוא בר-השגה במלואו? המחבר טוען שבימינו חלו שינויים במובנו של מה שעשוי להיתפס כראוי לחנך אליו. הבנת שינוי זה היא תנאי לחידושו של היסוד החינוכי הטמון בהוראת המקצועות ההומניסטים כיום. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך - מהות ורוח
Editorsישעיהו תדמור, עמיר פריימן
Pages207-221
Number of pages15
StatePublished - 2012

Publication series

Nameכליל - סדרת ספרים בנושאי חינוך ותרבות

IHP publications

  • ihp
  • Adam -- (Biblical figure)
  • Education -- Philosophy
  • Education, Humanistic
  • Jews -- Education
  • Judaism -- Study and teaching
  • Lévinas, Emmanuel
  • Meaning (Philosophy)
  • Religious education
  • Responsibility
  • Teachers -- Training of
  • אדם הראשון
  • אחריות
  • הכשרת מורים
  • חוה, אשת אדם הראשון
  • חינוך דתי
  • חינוך הומניסטי
  • חינוך יהודי
  • טולסטוי, לב
  • לוינס, עמנואל -- 1906-1995
  • משמעות (פילוסופיה)
  • פילוסופיה של החינוך
  • תוכניות לימודים -- יהדות

RAMBI publications

  • rambi
  • Education, Secondary -- Israel
  • Teachers -- Israel

Cite this