TY - CHAP
T1 - ההבחנה בין המצוי לראוי ועתיד החינוך ההומניסטי בבתי הספר התיכוניים
AU - מרגולין, רון פינחס
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - החינוך במובנו המקורי מניח שיש להציב בפני הלומד אידיאל מאתגר, שגם אם לעולם לא יהיה אפשר להשיגו במלואו, הוא ישמש מצפן ומורה דרך ללומד בבגרותו. חינוך אינו עוסק בידע וברכישת מיומנויות אלא בהצגת ערכים ראויים מתוך תקווה שינחו את הלומד בהמשך דרכו. האם ההזדהות העמוקה של מרבית הצעירים עם המטרות החומריות שמציבה לאדם חברת שפע מבטלת כל טעם בעיסוק באידיאלים חינוכיים שלא ברור כיצד הם משרתים את השגתן של המטרות האלה? האם אבד לו לאדם בן ימינו טעמו ש העיסוק במה שיש לשאוף אליו, וגם שברור שאין הוא בר-השגה במלואו? המחבר טוען שבימינו חלו שינויים במובנו של מה שעשוי להיתפס כראוי לחנך אליו. הבנת שינוי זה היא תנאי לחידושו של היסוד החינוכי הטמון בהוראת המקצועות ההומניסטים כיום. (מתוך המאמר)
AB - החינוך במובנו המקורי מניח שיש להציב בפני הלומד אידיאל מאתגר, שגם אם לעולם לא יהיה אפשר להשיגו במלואו, הוא ישמש מצפן ומורה דרך ללומד בבגרותו. חינוך אינו עוסק בידע וברכישת מיומנויות אלא בהצגת ערכים ראויים מתוך תקווה שינחו את הלומד בהמשך דרכו. האם ההזדהות העמוקה של מרבית הצעירים עם המטרות החומריות שמציבה לאדם חברת שפע מבטלת כל טעם בעיסוק באידיאלים חינוכיים שלא ברור כיצד הם משרתים את השגתן של המטרות האלה? האם אבד לו לאדם בן ימינו טעמו ש העיסוק במה שיש לשאוף אליו, וגם שברור שאין הוא בר-השגה במלואו? המחבר טוען שבימינו חלו שינויים במובנו של מה שעשוי להיתפס כראוי לחנך אליו. הבנת שינוי זה היא תנאי לחידושו של היסוד החינוכי הטמון בהוראת המקצועות ההומניסטים כיום. (מתוך המאמר)
UR - http://primo.nli.org.il/primo-explore/search?query=isbn,exact,9789655300550,AND&pfilter=pfilter,exact,books,AND&tab=default_tab&search_scope=ULI&sortby=rank&vid=ULI&lang=iw_IL&mode=advanced&offset=0&fromRedirectFilter=true
M3 - פרק
SN - 9789655300550
T3 - כליל - סדרת ספרים בנושאי חינוך ותרבות
SP - 207
EP - 221
BT - חינוך - מהות ורוח
A2 - תדמור, ישעיהו
A2 - פריימן, עמיר
ER -