Abstract
רגשות הם חלק מההוויה האנושית ולכן אך טבעי שרגשות ישפיעו גם על מקום העבודה. במאמר זה אסקור מחקרים העוסקים בהשפעה החברתית של רגשות ואתבסס על מודל ה Emotion as Social Information. כלומר, כיצד הבעות של אדם אחד משפיעות על אדם אחר או קבוצה. נראה כיצד רגשות יכולים להשפיע על תחושות ורגשות של צופים, כיצד הם משפיעים על הערכה והסקת מסקנות לגבי סיטואציות חברתיות ובסופו של יום, כיצד זה משפיע על התנהגות הצופה. נדגים כיצד רגשות משפיעים במקומות לא טריוויאליים וצפויים, כמו קבוצות וירטואליות ותקשורת מתווכת מחשב. נדון בהשפעה של שמחה, כעס, עצב וחשש. נראה כיצד זה לא רק הרגש עצמו משפיע, אלא גם אופן ההבעה שלו והאם היא נאותה. נאותות של רגש מתבטאת בין היתר בעוצמה של ההבעה, בדרך בה מבטאים את הרגש, וכמה הרגש הולם ומתאים לסיטואציה. מאמר זה יציג וידגים כיצד הבעת רגשות משפיעה בצורה פונדמנטלית על אחרים, ואיזה כוח משמעותי הוא הבעת הרגשות. רגש יכול לשמש ככלי ניהולי בין אם בעולם הפיזי או הווירטואלי כל עוד משתמשים בו בצורה הנכונה ומודעים להשפעה שלו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1-8 |
Journal | תיאוריה ופרקטיקה בניהול |
Volume | 2 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2021 |
IHP publications
- ihp
- Emotions
- Interpersonal communication
- Quality of work life