Abstract
הישגים גבוהים בגאומטריה מרחבית בבית הספר התיכון, מיוחסים לעתים קרובות ליכולתו של הלומד "לראות במרחב", ולדמות בעיני רוחו אובייקטים גאומטריים תלת-ממדיים מתוך הסרטוטים הדו-ממדיים המוצגים בפניו (1996, Gutiérrez) .אולם, הדבר אינו תמיד טבעי וקל. כיצד נוכל למשל לזהות בוודאות את האובייקט באיור 1? האם מדובר במשושה המצוי במישור הדף? האם ישנה כאן פירמידה ישרה עם בסיס משושה במבט מלמעלה או מלמטה? ייתכן ונוכל לראות כאן קובייה? כל האינטרפרטציות הללו הן כמובן אפשריות ונכונות. על מנת לזהות אובייקטים במרחב, המוח האנושי משלים אינפורמציה החסרה בסרטוט. כך למשל, כאשר אנחנו רואים תמונה של שולחן (ראו איור 2) ,המוח מעבד את המידע ואנחנו מפרשים את התמונה כתמונה של שולחן מלבני, למרות שלוח השולחן שבתמונה הוא בצורת מקבילית.
Translated title of the contribution | Dismantling visual obstacles to comprehension of 2-D sketches depicting 3-D objects in spatial geometry instruction |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 19-28 |
Number of pages | 10 |
Journal | Bulletin for Mathematics Teachers (עלון למורי המתמטיקה) |
Volume | 52 |
State | Published - Aug 2015 |