Abstract
העולם המודרני חושף את החיים בו למפגשים תדירים עם תחומי המדע והטכנולוגיה, גם אם לא בחרו בו כמקצוע או תחום לימודים, ומחייב אותנו לקבל החלטות הנוגעות לבריאות, צרכנות, סגנון חיים כדומה על בסיס הידע שאנו מחזיקים בו. במדינות רבות מקור המידע העיקרי של הציבור בנוגע לחידושים ופיתוחים בתחומי המדע והטכנולוגיה הוא התקשורת החדשותית בכלל והמקוונת בפרט, אך זו כמעט נעדרת כתבים בעלי רקע וכלים להבחנה בין מחקרים מדעיים מבוססים לאלו שאינם. אחד הפתרונות לבעיה היא פניה ישירה של המדענים לציבור על ידי כתיבת ידיעות חדשותיות בנושאי מדע ופרסומן, בין היתר, בתקשורת החדשותית. מטרתו של מחקר זה היא לבחון את אופי האינטראקציה של הציבור עם ידיעות חדשותיות שנכתבו על ידי מדענים ופורסמו בערוצי התקשורת החדשותית המקוונת, בהשוואה לכתבות שנכתבו על ידי כתבים אורגניים של אותם ערוצים. מהשוואה סטטיסטית של 32 ידיעות שנכתבו על ידי מדענים במכון וייצמן למדע עם 32 ידיעות אחרות שנכתבו על ידי כתבים אורגניים באתר Mako על פי מדדים כמותיים של מספר כניסות, שיתופים, תגובות ו-לייקים (Likes), עולה כי לא קיים הבדל סטטיסטי מובהק מבחינת האינטראקציה הציבורית בין הידיעות. מממצאים אלו עולה כי אינטראקציה של הציבור עם מדע המתווך על ידי מדענים אינה שונה מהותית מהתגובה לידיעות אחרות שנכתבו על ידי כתבים אורגניים בתחומים מגוונים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 12 (2017), 24ע-18ע |
Number of pages | 7 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- ihp
- Electronic newspapers
- Information technology
- Science