Abstract
ביצוע משימות בו-זמנית הפכה לחלק מחיינו. הסביבה הטכנולוגית שבה אנחנו חיים לא רק מאפשרת פעילות בו-זמנית, אלא אפילו מעודדת אותה. הספרות מדווחת על התפקיד המרכזי שמשחקת הטכנולוגיה בחייהם של הדור הצעיר ושריבוי-משימות היא התנהגות נפוצה וחשובה עבורם עם זאת, הגישה כלפי ריבוי-המשימות היא שלילית בדרך כלל, ונראה שהיא מבוססת בעיקר על "תחושות בטן" ופחות על מחקר אקדמי. נראה שחסר מחקר המפרט בדיוק מהם דפוסי ההתנהגות של צעירים בסביבות טכנולוגיות וכיצד הם מבצעים פעולות בו-זמניות. מחקר זה הוא מחקר ראשוני שבמהלכו בוצעו תצפיות על שני מתבגרים ישראליים בשעת שהייה ליד מחשב במשך זמן לימודים ופנאי. בשעת התצפיות נרשמו כל הפעולות שביצעו הנחקרים בטבלת תצפית. התצפית הראתה, שצעירים ישראלים, מבלים כמו חבריהם האמריקנים זמן ברשתות חברתיות, בהאזנה למוסיקה ובהודעות טקסט. התצפיות הראו שמשימות רבות מבוצעות בו-זמנית אך גם הראו שיש דפוסי ריבוי-משימות שונים בזמן פנאי ובזמן ביצוע משימות לימודיות. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 203-205 |
Number of pages | 3 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Young adults
- צעירים
- רב-משימתיות