Abstract
הספרות התיאורטית מצביעה על כך שלפייסבוק השפעה מרכזית על החיים האקדמיים של הסטודנטים ושהרשת החברתית מהווה בעיקר סביבה המעודדת לימודים בלתי פורמליים. פונקציית "הקבוצה" בפייסבוק מהווה את אחד המרכיבים הפופולריים ביותר והסטודנטים נוהגים להשתמש בה לפעילויות מגוונות הקשורות ללימודים. מטרת מחקר זה לבחון את דפוסי הפעילות של סטודנטים ב"קבוצת הפייסבוק", תוך ניסיון להבין את אופייה הייחודי ואת תרומתה של "הקבוצה" לתהליכי למידה מסורתיים יותר שנהוגים היום בקרב סטודנטים באקדמיה. מחקר זה התבסס על ניתוח איכותני של 708 התכתבויות סטודנטים, בקבוצה אקדמית, ממקצועות הרפואה, ממוסד אקדמי מוביל. ממצאי המחקר העידו על כך שאופי הפעילות בקבוצה בפייסבוק הוא אקדמי במהותו. זאת, לעומת מחקרים רבים שמצאו שעיקר האופי הינו חברתי. נמצאו גם מספר רב של דפוסי פעילות, כ-16 במספר, שהעידו על כך שהקבוצה בפייסבוק משמשת פלטפורמה נוחה לביצוע פעילויות אקדמיות שונות כדוגמת – שיתוף חומרים, תקשורת עקיפה עם מרצים, דיון, תיאום בין סטודנטים ועוד. כמו כן נמצא "שהקהילה" שנוצרה סביב הקבוצה בפייסבוק העצימה את הפעילויות הלימודיות המסורתיות והיא אפשרה לסטודנטים לקבל תמיכה מידית ורחבה יותר ללא צורך בניהול יחסים בינאישיים קרובים עם סטודנטים אחרים. המחקר מספק כיוונים ראשונים להבנת תפקידה וצביונה הייחודי של הקבוצה בפייסבוק בקרב סטודנטים. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Activity Patterns of Students in a "Facebook Group" and Its Contribution to Traditional Learning Process |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Pages | 10 (שבט תשע"ה, פברואר 2015), ע64-ע74 |
State | Published - 2015 |
IHP publications
- ihp
- College students
- Facebook (Electronic resource)
- Learning
- Team learning approach in education