דגניה פינת הוליבוד: תרבות צריכה ופנאי בראשית המדינה

Translated title of the contribution: Consumer culture and leisure in the young state of Israel

ענת הלמן, נועה שליטין (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

"כיצד ניסו מפרסמים בשנות המדינה הראשונות ובתקופת הצנע לשכנע ישראלים לרכוש מוצרים ושירותים? מה ניתן היה ללמוד על שייכותם המעמדית, האתנית, המגדרית, הגילית והדתית של הישראלים מדפוסי הצריכה שלהם? מה היו גורמי המשיכה אל מוצרים אמריקאים בתקופת המלחמה הקרה, וכיצד כבש הקולנוע ההוליוודי את לבבות הצופים הישראלים, אפילו בקהילות קיבוציות פרו-סובייטיות? דגניה פינת הוליבוד: תרבות צריכה ופנאי בראשית המדינה מקיף את שמונה השנים שבין מלחמת העצמאות למערכת סיני. הוא מציג היבטים שונים של תרבויות הצריכה, הטעם והפנאי בשנותיה הראשונות של המדינה באמצעות מאות תצלומים, סרטים ופרסומות, מסמכים ארכיוניים וקטעי עיתונות. הספר מתאר מדינה הנקרעת בין הקוטב הפרטי והנהנתני שייצגה הוליווד, עיר הסרטים והזוהר האמריקאית, לקוטב הציבורי והמגויס אשר גולם בדמותה בפשטותה של דגניה, אם הקבוצות." --
Translated title of the contributionConsumer culture and leisure in the young state of Israel
Original languageHebrew
Place of Publicationירושלים
StatePublished - 2020

DanaCode

  • DanaCode
  • 018500011020

ULI publications

  • uli
  • Consumer behavior -- Social aspects -- Israel
  • Israel -- Economic conditions -- 1948-1956
  • Israel -- Social life and customs -- 1948-1956
  • Leisure -- Social aspects -- Israel

Cite this