גלות ונדודים כפרדיגמה בהיסטוריוגפיה של התאטרון היהודי: הרצאה לרגל השקת ספרה של שלי זר-ציון "הבימה בברלין": [מאמר ביקורת]

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

אם נחשוב על הציונות כשיבה אל הפרפורמנס - דהיינו, כשיבה ליכולת פעולה בגוף, במרחב ובזמן הווה - הרי שהתאטרון העברי התמקם אל מול אותה גלות ממרחב, מגוף ומזמן, ובתור מטונימיה לשיבה ה"גדולה" יותר אל הפרפורמנס, דהיינו הפרויקט הציוני עצמו. ספרה של זר-ציון מסבך את התמונה לכל עומקה, ומראה עד כמה נדודים והעדר בית היו תשתיתיים לכינון המיתוס התאטרוני הציוני הגדול מכולם, "הבימה", ועד כמה עלינו לספר היסטוריות שבהן החלוקות הדיכוטומיות בין בית לנדודים, בין מולדת לגלות, אינן חד-משמעיות וחושפות את בעייתיותן שלהן שוב ושוב. היסטוריה כזו כמו שזר-ציון מספרת היא לא רק מדויקת יותר אלא גם מעוררת השראה והתרגשות. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)111-115
Number of pages5
Journalתיאטרון: רבעון לתיאטרון עכשווי
Volume41
StatePublished - 2016

IHP publications

  • ihp

Cite this