Abstract
למידה ארגונית הנה מרכיב מרכזי ביכולתם של ארגונים להסתגל לתפקד בסביבה דינאמית ומורכבת. המחקר הנוכחי מציע לבחון את המושג למידה ארגונית מפרספקטיבה אינטגרטיבית, הכוללת שתי קטגוריות מובחנות: למידה ארגונית מוכוונת פנים, ולמידה ארגונית מוכוונת חוץ. מודל המחקר מציע כיכל אחת מקטגוריות הלמידה תהיה בקשר חיובי עם תוצרים ארגוניים: תוצרים ממוקדי ארגון (ביצוע ארגוני וחדשנות) ותוצרים ממוקדי עובדים (צמיחה מקצועית, וכוונה לעזוב). לשם בחינת המודל נאספו נתונים מ-104 ארגונים רב מקצועיים לגיל הרך (organizations childhood early professional-multi) משני מקורות. ממצאי ניתוח SEM הראו כי למידה ארגונית מוכוונת פנים קשורה באופן חיובי למשתני התוצאה-עובדים (צמיחה מקצועית וכוונה לעזוב), אך לא נמצא קשר מובהק עם ביצוע ארגוני וחדשנות. לגבי למידה ארגונית מוכוונת חוץ, נמצא קשר חיובי עם משתני התוצאה, ביצוע ארגוני, חדשנות; כמו גם עם משתנה הממוקד בעובדים-צמיחה מקצועית. ההשלכות התאורטיות והיישומיות של הגישה האינטגרטיבית ללמידה ארגונית נידונו בהרחבה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 90-108 |
Number of pages | 19 |
Journal | הרבעון לחקר ארגונים וניהול משאבי אנוש |
Volume | 4 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- ihp
- Associations, institutions, etc
- Career development
- Organizational effectiveness
- Organizational learning
- Performance
- Technological innovations