גישה אינטגרטיבית להבנת למידה ארגונית: הקשרים בין למידה ארגונית מוכוונת פנים ומוכוונת חוץ לבין תוצרים ארגוניים

ענת בר, אנית סומך

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

למידה ארגונית הנה מרכיב מרכזי ביכולתם של ארגונים להסתגל לתפקד בסביבה דינאמית ומורכבת. המחקר הנוכחי מציע לבחון את המושג למידה ארגונית מפרספקטיבה אינטגרטיבית, הכוללת שתי קטגוריות מובחנות: למידה ארגונית מוכוונת פנים, ולמידה ארגונית מוכוונת חוץ. מודל המחקר מציע כיכל אחת מקטגוריות הלמידה תהיה בקשר חיובי עם תוצרים ארגוניים: תוצרים ממוקדי ארגון (ביצוע ארגוני וחדשנות) ותוצרים ממוקדי עובדים (צמיחה מקצועית, וכוונה לעזוב). לשם בחינת המודל נאספו נתונים מ-104 ארגונים רב מקצועיים לגיל הרך (organizations childhood early professional-multi) משני מקורות. ממצאי ניתוח SEM הראו כי למידה ארגונית מוכוונת פנים קשורה באופן חיובי למשתני התוצאה-עובדים (צמיחה מקצועית וכוונה לעזוב), אך לא נמצא קשר מובהק עם ביצוע ארגוני וחדשנות. לגבי למידה ארגונית מוכוונת חוץ, נמצא קשר חיובי עם משתני התוצאה, ביצוע ארגוני, חדשנות; כמו גם עם משתנה הממוקד בעובדים-צמיחה מקצועית. ההשלכות התאורטיות והיישומיות של הגישה האינטגרטיבית ללמידה ארגונית נידונו בהרחבה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)90-108
Number of pages19
Journalהרבעון לחקר ארגונים וניהול משאבי אנוש
Volume4
Issue number2
StatePublished - 2019

IHP publications

  • ihp
  • Associations, institutions, etc
  • Career development
  • Organizational effectiveness
  • Organizational learning
  • Performance
  • Technological innovations

Cite this