Abstract
במחזור השירים "ערב יהודי קראסניסטאוו" מתוך הספר "השבר הסורי אפריקני", מתאר המשורר אבות ישורון את התלבטותו אם ישתתף באזכרה השנתית לקדושי עיר הולדתו שבמהלכה יוקרנו תצלומים מן העבר. ניסיונו של המשורר להתחמק מהתצלומים הללו אינו נובעת רק החשש כי יעצימו את רגש האשמה שלו. מתקיימת כאן גם תחרות סמויה בין אופני ייצוג ודרכי כינון הזיכרון. המאמר עוסק במאבק זה על עיצוב הזיכרון, מאבק שמנהל המשורר המבקש לו שליטה על חומרי העבר. המאבק מבצבץ מתחת לפני השטח בשירי המחזור, ומתבטא בסוגי המבע השונים: התצלום, החלום והשיר. בדיון זה המחבר מבקש להאיר את שירת ישורון מכיוון שכמעט לא עסקו בו עד כה: השפעת הצילום על הפואטיקה של המשורר.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 86-105 |
Number of pages | 20 |
Journal | מכאן |
Volume | ט"ז |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- Holocaust, Jewish (1939-1945)
- Photography in literature