Abstract
המאמר מדווח על מחקר איכותני שמטרתו היתה ללמוד מניצולי השואה יוצאי ברית המועצות לשעבר החיים בישראל, על דרכי ההתמודדות שלהם ועל צורכיהם, ומכך להסיק על דרכי הסיוע המתאימות להם. המחברת דנה בתחושות של אובדן הילדות, תפיסת החיים כמעשה גבורה והתייחסותם של ניצולי השואה אל ילדיהם. החלק השני מתאר את תוכנית הטיפול שהתקיימה ב"עמך" סניף באר שבע, ונבנתה על ההבנות שעלו מממצאי המחקר. לדברי המחברת, בתוכנית הטיפול בילדי השואה מברית המועצות נבחר השימוש במשחק מתוך הבנה כי הוא עשוי להתאים להתחברות עם "הילד הפנימי הפגוע", ולבטא רגשות וחוויות שקשה לבטא ברמה מילולית. המטפלים בחרו להשתמש במשחק במסגרת קבוצה טיפולית שכללה ניצולים שהיו ילדים בשואה ובני הדור השני, מתוך מחשבה שקבוצה משולבת עשויה ליצור "משפחה זמנית" המספקת מרחב לעיבוד תחושות האבל והאובדן, ולגרום להבניה המחודשת של זהות אישית וחברתית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 12-17 |
Number of pages | 6 |
Journal | מסר לענין |
Volume | 45 |
State | Published - 2011 |
IHP publications
- ihp
- Adjustment (Psychology)
- Group psychotherapy
- Holocaust survivors
- Jews -- Former Soviet republics
- Jews, Russian -- Israel
- Play