Abstract
אפשר לחשוב על התיאטרון כאמנות ששואלת כל פעם מחדש מהו היחס בין הגוף החי לזמן שבו הוא ממוקם; האם אכן הוא מצוי רק בהווה או שזמנים אחרים, אפשרויות טמפורליות אחרות, מתועלים דרכו ומגולמים בו? לשאלות אלו השלכות פוליטיות, בוודאי בכל הנוגע לתרבות העברית המתחדשת של ראשית המאה העשרים. לאור זאת, מעניין לראות כיצד הצגות 'הבימה' הראשונות - ובעיקר 'הדיבוק' (1922) ו'הגולם' (1924) - התייחסו לאלמנט הזמן. התיאטרון ש'הבימה' הציגה בתקופה זו לא הציע גופים הנטועים היטב בהווה כי אם דווקא גופים שהיחס שלהם אל הזמן נמצא במשבר, בכפילות-זמנים, או בפלישה של זמן אחד למשנהו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 38-41 |
Number of pages | 4 |
Journal | תיאטרון: רבעון לתיאטרון עכשווי |
Volume | 44 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- ihp