גופים וזמנים בהצגות "הבימה": "הדיבוק", "הגולם" והדמיון הציוני

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

אפשר לחשוב על התיאטרון כאמנות ששואלת כל פעם מחדש מהו היחס בין הגוף החי לזמן שבו הוא ממוקם; האם אכן הוא מצוי רק בהווה או שזמנים אחרים, אפשרויות טמפורליות אחרות, מתועלים דרכו ומגולמים בו? לשאלות אלו השלכות פוליטיות, בוודאי בכל הנוגע לתרבות העברית המתחדשת של ראשית המאה העשרים. לאור זאת, מעניין לראות כיצד הצגות 'הבימה' הראשונות - ובעיקר 'הדיבוק' (1922) ו'הגולם' (1924) - התייחסו לאלמנט הזמן. התיאטרון ש'הבימה' הציגה בתקופה זו לא הציע גופים הנטועים היטב בהווה כי אם דווקא גופים שהיחס שלהם אל הזמן נמצא במשבר, בכפילות-זמנים, או בפלישה של זמן אחד למשנהו.
Original languageHebrew
Pages (from-to)38-41
Number of pages4
Journalתיאטרון: רבעון לתיאטרון עכשווי
Volume44
StatePublished - 2018

IHP publications

  • ihp

Cite this