"בקדמות אין סוף": "פירוש עשר הספירות" לר' דוד הכהן תלמיד הרשב"א

Translated title of the contribution: Ancient as “Ein Sof”: A Commentary on ʿEser Sefirot by R. David haKohen, Rashba’s Disciple

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בפתח ספרו הגדול 'עבודת הקודש' פרש ר' מאיר בן יחזקאל אבן גבאי את עיקרי שיטתו בתפיסת הספירות כעצמות האל. לפי הרעיון הראשון שניסח אבן גבאי בדיונו, קודם האצילות היו האל ושמו בלבד. האל זוהה עם 'אין סוף', בעוד ששמו תואר כ'אויר קדמון' השקול בקדמותו לאל עצמו, וזאת לפי תפיסה הלשונית והאונטולוגית , ש'אין שם נבדל מן העצם'. תימוכין לשיטתו מצא ן' גבאי במסורת תיאוסופית שציטט בצורה אנונימית - מאת אחד מפרשני סודותיו של הרמב"ן. תפיסתו היא שה'כתר' היה מקום גניזתן בכוח של כל הספירות, בטרם עלה הרצון האלוהי, שבעקבותיו החלו הספירות לצאת אל הפועל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionAncient as “Ein Sof”: A Commentary on ʿEser Sefirot by R. David haKohen, Rashba’s Disciple
Original languageHebrew
Pages (from-to)151-158
Number of pages8
Journalדעת: כתב-עת לפילוסופיה יהודית וקבלה
Volume82
StatePublished - 2016

IHP publications

  • ihp
  • Cabala
  • Gabbai, Meir ben Ezekiel ibn -- 1480-approximately 1540
  • Identification
  • Jewish philosophy -- Middle Ages, 500-1500
  • Manuscripts, Hebrew
  • Sefirot (Cabala)
  • אבן גבאי, מאיר בן יחזקאל
  • הכהן, דוד -- <<ה>>מאה ה-13
  • זיהוי
  • כתבי יד עבריים
  • ספירות (קבלה)
  • פילוסופיה יהודית של ימי הביניים
  • קבלה

RAMBI publications

  • rambi
  • Cabala -- History -- To 1570
  • God (Judaism) -- Philosophy
  • Sefirot (Cabala)

Cite this