Abstract
המאמר בוחן את המפגשים הטעונים והמגוונים שנוצרים בדיאלוג בחשיכה, אירוע שבו קבוצות קטנות של מבקרים-משתתפים מובלות על-ידי מדריכים עיוורים או כבדי ראייה דרך מערכת חדרים חשוכים לחלוטין המעצבים סימולציות של חללי יומיום. הפרויקט, המוגדר כתערוכה, נעשה בתכנונו של היזם החברתי הגרמני יהודי אנדריאס היינקה. מאז הצגתו בסוף שנות ה-80, הפרויקט הוקם בעשרות ערים ברחבי העולם, כולל במוזיאון הילדים בחולון. מאמר זה מציע כמה מבטים או קריאות של אירוע זה: דיאלוג בחשיכה ממוקם בהקשר האמנות ומחשבת המונוכרום, האירוע מובן כפרפורמטיבי ונבחנת זיקתו לתיאטרון, ההתנסות האינטנסיבית נבחנת בהקשר פנומנולוגי הכרתי-חושי ולבסוף נדונה מטרתו החברתית המוצהרת של האירוע והשלכותיה. תנועת הגוף בעלטה, מאפייניה של הפעילות החושית והמנטלית והמפגש עם האחר החברתי (העיוור) למעשה מבנים, בראש וראשונה, מפגש (פגישה עיוורת) עם עצמי; או, כפי שמוסבר, עם ממד אחר של עצמיות – עם אני אחר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Number of pages | 10 |
Journal | היסטוריה ותיאוריה |
Volume | 23 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- ihp
- Blind
- Light and darkness
- Nothing (Philosophy)
- Performance art
- Self (Philosophy)
- Senses and sensation
- Theater