"בואי נסכים שלא להסכים": מחלוקות פדגוגיות בין מורות בישראל- שכיחות, מאפיינים והשלכות

Translated title of the contribution: "Let's agree to disagree": Israeli teachers' pedagogical disagreements- frequency and characteristics

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר המתואר הייתה לבחון את השכיחות ואת המאפיינים של מחלוקות בין מורות בישראל, וזאת על מנת ללמוד על יכולתן של מחלוקות אלו לאפשר למידה שיתופית של מורות.
Translated title of the contribution"Let's agree to disagree": Israeli teachers' pedagogical disagreements- frequency and characteristics
Original languageHebrew
Pages (from-to)83-105
Number of pages23
Journalדפים
Volume76
StatePublished - 2022

IHP publications

  • ihp
  • Discourse analysis
  • Meetings
  • Professional learning communities
  • Quarreling
  • Teachers
  • Teachers -- In-service training
  • Team learning approach in education
  • התפתחות מקצועית -- מורים
  • חקר השיח
  • ישיבות-עבודה
  • למידה בקבוצות
  • מורים
  • מחלוקת
  • קהילות למידה מקצועית

Cite this